Az olasz Alpokban, a “vasúton” bicajoztunk I. rész

A nagyvilágról

Az Alpok – Adria turista kerékpáros csodaút – Ausztriában és Olaszországban, az egykori vasúti pályán (a Bécs – Róma fő vasútvonalon a sínek helyett manapság aszfalton) -került kialakításra.

A családi csapat szép időben, alagutak (legalább 50, amin mi áthaladtunk – néha tök sötétben, jeges hidegben….), hidak, hatalmas hegyek és völgyek , folyók, vízesések mentén – kicsi és biztonságos kerékpár forgalommal abszolválta a terveit. Sokszor a szűk helyeken egymás mellett, felett haladt az út, az autópálya, a vasút és a mi kis bicajos pályánk. (A látványt is csodálva, lefelé 20-22 km/óra, felfelé szűken 15 km/óra átlagsebességgel tekertünk-haladtunk).

Érdekes, különleges élmény volt. A régi állomások kisebb része szép söröző-kávézóként fogadja a vendégeket, bicajosokat, a nagyobbik része romos, elhagyott épület.

Néhány nagyobb település, kisváros látnivalóit is megörökítettem.

A fotós számára nem volt könnyű a feladat – a csapat ment gurult – nem várt….. menet közben kellett egyensúlyozni, forgolódni,exponálni, néha nem veszélytelen kaland volt a képrögzítés.

A képek 10-20-30 km/órás sebesség mellett készültek leginkább, automata üzemmódban, később igazítva, néhány fotós megállás – pihenés volt mindössze. Jó néhány felvételt így életlen formában exponáltam – a kuka számára.

Bizony sokszor megálltam volna, a lélegzetelállító látvány fékezte a haladásom, a hegyek 2000m felettiek voltak, de több 2600m feletti havas csúcs is megmutatta magát.

A történelmi Tarvisio – Chiusaforte – Tarvisio oda-vissza szakaszt választottuk kb. 75 km volt a félnapos penzum, a folyóvölgyek mentén. A legnagyobb sebességeket (a férfiak kb 30-40 km/órával tekerték. Kb. 500 m szintkülönbség lehetett, oda lejtmenet – visszafelé végig emelkedő volt – megdolgozott a csapat az esti finom vacsoráért.

Az utunk során szinte mindenkinél csodálatos, extra szuper bringákat láttunk – a legtöbb elektromos rásegítős volt – divatos, színes, elegáns öltözetekkel hozzá.

Belekóstoltunk! A programot kevésnek érezve vonz, visszahív az Alpok látványa és a közösségi tekerés élménye, a különleges Alpok-Adria kerékpárút több 100 km-en kialakított varázslatos útvonala. Az aktív pihenést igen, így lehet elképzelni. Talán lassabban, több napon keresztül – lehet fényképezőgép nélkül.