Bihar-hegység, Köves-Körös, búvópatak a Ponor réten

Erdély - Partium

Csapatmunkában jártunk a Padison, szép kellemes téli időben 9 km-t sétáltunk 1200 m magasságban talán 300 m körüli szintkülönbség legyőzésével.
A hegy aljában a szépséges Köves-Körös zubogó folyamánál fotós pihenőt tartottunk. A felfelé szerpentin leszórva, biztonságos autós feljutásunkat segítette. Átöltözés, reggeli és indulás a turista paradicsom lelkébe.
Szép kellemes időnk volt- ismét havas hegyi túrán lehettem immár 2. alkalommal az idei télben.
Célunk a Ponor réten található búvópatak barlangja és a víznyelők megtekintése- a Jó Istenke megmutatta számunkra a közelgő jobb idő virágát- több, már a hótakaró alól kibújt Krókusz bimbóval is találkoztunk. A különleges vizet “okádó barlangbejárat” valódi fotótéma volt különösen hogy Én már nyáron fotózhattam a természeti érdekességet. Majd végig követtük a patakot és a víznyelőkig jutva figyeltük meg eltűnését.
Megtudtuk a túratársaktól, hogy a közeli Csodavár barlang a következő patakfolyás állomása (itt szintén voltam már), a honlapon is látható a hatalmas barlangbejárat.
A program végére már leereszkedett a köd, így majdnem tejfehér takarós látványban is részesülhettünk – azért még visszaindulás előtt betértünk Marikához az Anett panzióba, előételként finom pálinkát és sört fogyasztottunk, ezután a Marika kedves ajánlata a forró csorba leves volt a kísérő…
Szép és tartalmas téli utunk volt, a Bihar a Padis mindig kitesz magáért- bár érdekes alig találkoztunk túrázókkal – néhány család szánkózni hozta fel a gyerekeket.